Varausehdot

Otan kyselyitä vastaan ainoastaan sähköpostitse pauliina.lampila[at]gmail.com. Ethän lähetä yksityisviestejä Facebookissa tai Instagramissa äläkä ainakaan kaiva puhelinnumeroani mistään. En ole, enkä edes halua olla, tavoitettavissa 24/7. 

Teen epäsäännöllistä kolmivuorotyötä (tarkoittaen, että voin olla töissä mihin vuorokauden aikaan tahansa, minä päivänä vuodesta tahansa, myös jouluna ja juhannuksena yöllä tai päivällä) enkä päivystä poikaskyselyitä 24/7, en siis tarvitse hoputus-viestejä muutaman tunnin kuluttua edellisestä, koska todennäköisesti en ole sitä edellistäkään vielä lukenut. 

Haluan tietää kenen kanssa keskustelen, kerrothan siis oikean koko nimesi ja mielellään myös paikkakuntasi sekä sen, miten olet aikonut järjestää hamsterin kuljetuksen, minulla ei ikävä kyllä ole kotiinkuljetuspalvelua ympäri Suomen. Hamsterit haetaan pääsääntöisesti kotoani Pyhärannasta tai omien menojeni mukaan silloin tällöin Sastamalasta. Joskus omien menojeni mukaan voivat kuljeutua myös muualle, esim. näyttelyihin, mutta varta vasten en lähde kuljettamaan. Mielelläni kuulisi myös miten olet aikonut hamsterin asuttaa ja millainen kokemus sinulla on kyseisestä lajista.

En käy kauppaa alle 18-vuotiaiden kanssa.

Otan hamsterista varausmaksun. Varausmaksu tulee maksaa välittömästi, viimeistään vuorokauden kuluessa. Varaus on sitova vasta varausmaksun jälkeen, eli sitä ennen hamsteri on ns. vapaata riistaa, joten tarkoituksella ei kannata varausmaksun maksamisen kanssa vitkutella. Varausmaksua ei palauteta ostajan peruuttaessa varauksen tai jättäessä hamsterin noutamatta sovitusti. (Lue myös kirjoitukseni varausmaksusta vuodelta 2015, jossa avaan näitä asioita enemmän.)

Varausmaksun maksamisen yhteydessä sovitaan myös hamsterin noutopäivä, josta pidetään kiinni. Jos sovittu nouto perutaan kahdesti ostajan puolesta, katson varauksen peruuntuneeksi. Minulla on hankalat työajat ja asun kaukana kaikesta, otathan tämän huomioon jo varaamista suunnitellessasi, jottei matka yllätä sillä hetkellä kun hamsteri pitäisi noutaa. Ensimmäisestä ilmoittamatta jääneestä oharista katson varauksen heti peruuntuneeksi. Jos et pysty kunnioittamaan muiden aikatauluja, käänny eläinkaupan puoleen, joissa voit vierailla koska vain aukioloaikojen puitteissa. Ylitsepääsemättömiä esteitä toki voi ilmaantua kenelle tahansa ja niistä voidaan keskustella, mutta aiemmin ilmenneen jatkuvan turhanpäiväisen soutamisen ja huopaamisen takia en voi enää joustaa ja järjestellä omia menojani moneen kertaan.

Kun sitten sovitusti tullaan hakemaan sitä varattua eläintä, ei oteta ylimääräisiä henkilöitä mukaan "katsomaan eläimiä". Ollaanhan kuitenkin menossa jonkun toisen kotiin, ei eläintarhaan tai eläinkauppaan.


Tsekkaa huviksesi myös vanhat kirjoitukseni vuosilta 2015-2016, joissa avaan joitakin yllä mainittuja asioita, jotka saattavat aluksi kuulostaa tylyiltä, jos niiden syitä ei ymmärrä. 

10 kohtaa joista kasvattaja saa hepulin

Varausmaksusta

Kasvattajan arkipäivä

Kenelle minä kasvatan